Bokningsvillkor
När du bokar en tid hos oss godkänner du våra bokningsvillkor. Som kund ansvarar du för att läsa igenom dessa, oavsett om du bokar på plats i salongen eller via telefon. Vid onlinebokning finns informationen tillgänglig i det sista steget. Har du några frågor om våra bokningsvillkor är du alltid välkommen att kontakta oss på hej@salongwillarp.se.
Avbokningspolicy
Vi förstår att livet ibland kan vara oförutsägbart och att du kan behöva avboka din tid hos oss. För att vi ska kunna ge bästa möjliga service till alla våra kunder har vi infört en avbokningspolicy med följande villkor:
-
Avbokningstid: Om du behöver avboka din tid, ber vi dig att göra det senast 48 timmar innan din bokade tid.
-
Avbokningsavgift: Vid avbokning som sker senare än 48 timmar före din bokade tid debiteras en fast avgift på 500 kr. Om du uteblir från din tid utan att avboka (no-show), debiteras 100% av behandlingspriset. Detta görs för att täcka förlorad arbetstid och förberedelser som inte kan ersättas med kort varsel.
-
Sen ankomst: Om du är mer än 10 minuter sen förbehåller vi oss rätten att avboka din tid. I sådant fall betraktas bokningen som utebliven/no-show och debiteras enligt vår avbokningspolicy.
-
Avbokning av extensions: Vid avbokning av extensions där hår specialbeställts till dig debiteras du 500:- (kostnaden för frakt/porto för att skicka tillbaka håret till vår leverantör).
Avbokning kan endast göras via telefon/telefonsvarare eller genom din profil på vår onlinebokning. Observera att avbokningar inte kan göras via Instagram eller Facebook. På helger ber vi dig att kontakta oss via e-post om du behöver nå oss, bokning@salongwillarp.se.
Åldersgräns vid färgbehandlingar
Vi utför inte färgbehandlingar på barn under 16 år, även om målsman ger sitt tillstånd. Om du bokar en tid och inte uppfyller åldersgränsen, kommer behandlingen att nekas på plats och du debiteras 100% av behandlingspriset.
Läkemedelsverket rekommenderar att barn under 16 år inte färgar håret, vare sig hemma eller på salong, på grund av risken för att utveckla allergier. Dessa rekommendationer gäller särskilt för oxidationsfärg eller permanent hårfärg. Du kan läsa mer på Läkemedelsverkets hemsida här: Läkemedelsverket.
Priser
-
Alla våra priser är frånpriser och en uppskattad kostnad vad det kommer att kosta hos utifrån vald tjänst, längd och tjocklek på hår. Om behandlingen skulle ta längre tid, eller om det går åt mer material än förväntat tillkommer extra kostnad.
-
Det är kundens ansvar att fråga frisören om en exakt prisuppgift före behandlingen startar.
-
Vi har kalenderstyrda priser, vilket betyder att kvällar, helger och tidiga morgnar kommer priserna att vara högre. Du hittar alla priser på onlinebokningen.
-
Observera att våra priser kan komma att ändras. Vid eventuell prisjustering är det de nya priserna som gäller, oavsett när din behandling bokades. Vi rekommenderar därför att du kontrollerar aktuella priser i god tid innan din behandling.
Betalningsmetoder
Vi är en kontantfri salong. Betalning göras med kort (ej Amex eller Diners), Klarna, Swish, presentkort och tillgodokvitto.
Efter din behandling
För att vi ska kunna ge garanti på din behandling så ansvarar du som kund att använda rekommenderade frisörprodukter och den eftervård som krävs för att hålla önskat resultat. Reklamation på tjänst ska göras inom sju dagar efter ditt besök. Här kan du läsa vår nöjd kund-policy.