top of page

new guest
experience 

Vi vet att det kan vara lite överväldigande att hitta en ny salong. Vi har skapat en guide för att hjälpa dig att känna dig trygg inför, under och efter ditt besök. Har du några frågor är du självklart välkommen att höra av dig till oss.

01.

Hitta rätt behandling

I vår onlinebokning presenterar vi alla våra tjänster där vi även gör en kort konsultation för att veta hur långt och hur tjockt hår du har. Det är för att få en rättvis pris- och tidsuppskattning. Därefter kommer du se alla lediga tider i vår kalender.

 

Är du osäker på vilken behandling som passar dig kan du alltid ringa / maila oss eller boka in en konsultation.

02.

Välj din frisör

Nästa steg är att välja din frisör alternativt så väljer du "valfri utövare".

 

För att veta vem som passar dig bäst kan du läsa mer om våra nivåer på frisörerna samt gå in och läsa mer om varje frisör i teamet.

03.

Boka din tid & läs vår guide

När du sedan har bokat in din tid kommer du få en bekräftelse vid bokningstillfället följt av en påminnelse via sms 48 timmar i förväg.

​

Här nedan kan du läsa om vad som är bra att tänka på inför, under och efter ditt besök.

​

Vi ser så mycket fram emot att du ska besöka oss. Varmt välkommen!

0I2A1393.jpg

VÅR GUIDE INFÖR, UNDER & EFTER DITT BESÖK

Inför besöket

Bra att veta inför ditt besök

Produkter som du tänkt använda i ditt hår

Ta gärna en bild på alla produkter som du planerar använda i ditt hår. Passa samtidigt på att rensa ut det som är gammalt.  Detta är för att vi ska kunna se vad du behöver komplettera med anpassat just för den behandling som din frisör ska utföra på ditt hår.

Kom i tid till ditt bokade besök

Är du tidig går det bra att sitta ner och ta en kopp kaffe. Då vi förespråkar en lugn miljö så vi ser gärna att telefonsamtal sker utanför. Tänk på att stänga av ljudet på din mobiltelefon.

Tvätta håret före ditt besök

När du kommer till din tid har du ansvar över att håret är rent och fritt från torrshampoo, utväxtsprayer etc. då detta kan påverka håret vid färgbehandlingar och ge ett oönskat resultat. Tvätta håret dagen före, eller samma dag som du ska göra en färgbehandling. Du behöver inte tvätta håret inför besöket om du ska klippa, göra en rensning eller sätta i nya extensions. Behöver vi tvätta ditt hår på plats tillkommer en kostad av 490 kr.

Avbokningspolicy

Om du av någon anledning behöver avboka din tid har vi följande policy: ​ Avbokning ska ske senast 24 h före bokad tid för att undvika debitering. Utebliven avbokning debiteras med 100% av priset på din bokade behandling. Avbokning sker endast via telefon eller via onlinebokningen. Är du mer än 10 minuter sen förbehåller vi oss rätten att avboka din tid och den ses som utebliven med påföljd debiteras du enligt vår avbokningspolicy.

Bokningsvillkor

När du bokar en tid godkänner du våra bokningsvillkor. Därför ber vi dig läsa villkoren vid bokningstillfället. Dessa hittar du på vår hemsida och på vår onlinebokning.

Parkering

Kommer du med bil finns det gratis parkering utanför huset och parkerar du på gatan kan man stå där 2 timmar med P-skiva.

Betalningsmetoder

Vi är en kontantfri salong, och hos oss kan betalning göras med kort (ej Amex eller Diners), swish, presentkort och tillgodokvitto. Du kan ej betala via avbetalningstjänster eller faktura.

Under ditt besök

Under besöket

Mat, dryck & läsning

Vi kommer erbjuda dig kaffe/te i verkningstiden och hos oss läser du tidningar på våra salongsplattor. ​ När restaurangen är öppen kan du beställa in frukost / lunch. Säg till oss så ordnar vi det. Vi har även en snacks-bar i salongen för dig som vill ha något lättare att äta.

Tyst rum

I vårt shampooneringsrum önskar vi tystnad och undanber mobiltelefoner. Här får du chans att varva ner i våra massagefåtöljer med benstöd, dämpad belysning och avkopplande musik.

Hos oss på arbetstid?

Du kan koppla upp dig till vårt Wi-Fi när du är hos oss. Alla platser har extra eluttag och vi lånar ut laptop-plattor. Du kan också be om att få sitta i vår lugnare del av salongen. Du får gärna meddela detta vid bokning.

Vårt val av produkter

Du kommer få rekommendation på vilka produkter du ska använda för att underhålla ditt hår och dessa finns att köpa hos oss. Det är samma produkter som jag kommer använda i ditt hår under besöket. Vi har valt att arbeta med dessa, för att vi tycker dom levererar bäst resultat och vi är trygga i att arbeta med dom.

Efter ditt besök

Efter besöket

Vi finns här för dig

Vårt främsta mål är att du ska känna dig trygg, nöjd och glad när du går från salongen. ​ Skulle du ha funderingar kring besöket, styling av din nya frisyr eller behöver mer råd/hjälp så finns vi här för dig.

Produkter efter din behandling

Efter din behandling behöver du använda de produkter som rekommenderas av oss, och om dom är inköpta på salongen så har du en garanti på hållbarheten. ​ Alla produkter som inköps någon annanstans kan vi inte ta ansvar för, inte heller färgning, rensning eller extensions gjorda hos oss. Det är för att produkter som köps utanför salongen visat sig vara kopior, gamla eller helt enkelt fel för kundens hår alldeles för många gånger.

Nöjd-kund garanti

Vårt mål är att du alltid lämnar oss 100% nöjd. Vi lägger ner all den tid som behövs för att höra dina önskemål och vi är tydliga i konsultationen om vad som är möjligt att göra med ditt just ditt hår. ​ Skulle du inte vara nöjd med resultatet på ditt hår utgår vi från att det är ett tekniskt fel från oss frisörer, och inte ett estetiskt fel om vi utfört behandlingen såsom vi kommit överens om. Det är viktigt att du talar om detta så snart som möjligt, gärna när du är på plats hos oss ifall du inte är nöjd. Vi behöver höra från dig senast 7 dagar efter ditt besök för att kunna erbjuda dig en korrigering.

Lämna ett omdöme

När du besökt oss kommer du få ett mail från Reco som ber dig lämna ett omdöme hur du upplevde ditt besök. Det hjälper oss att bli ännu bättre och vi är så tacksamma om du tar dig tiden att svara.

Våra kreativa färgningar

Våra kreativa färgningar

01.

Kreativ färg - Liten

Kreativ färg Liten är en lättare uppfräschning av dina slingor i överhåret som passar att göra mellan dina större färgbehandlingar.

 

Din utväxt är inte mer än 3 cm och vi lägger några slingor intill benan, mot ansiktet samt en nyansering.​

​

Vill du lägga en bottenfärg samtidigt bokar du istället "Kreativ färg Mellan".

02.

Kreativ färg - Mellan

Kreativ färg Mellan passar för dig som vill slinga utväxten där vi går igenom hela håret med behov av färre slingor på längderna eller i nacken.

 

Din utväxt är inte mer än 5 cm.

 

Passar även för dig som vill lägga en bottenfärg med några slingor i överhåret.

03.

Kreativ färg - Stor

Kreativ färg Stor är vår mest bokade färgbehandling.

 

Välj denna tjänst om du vill ha slingor i hela håret och även färg/blekning på längderna eller har en utväxt som är mer än 5 cm.

​

Hårlängd

Hur långt hår har du?

Kort

Kort hår bedömer vi är hår som inte är längre än till öronen.

Mellan

Mellanlångt hår bedömer vi är hår som är mellan öron och nyckelben.

Långt

Långt hår bedömer vi är mellan nyckelben och ovanför byst.

Extra långt

Extra långt hår bedömer vi är strax ovanför byst och längre.

bottom of page