Information & Bokningsvillkor

DITT BESÖK HOS WILLARP

VIKTIG INFORMATION

COVID-19

I rådande situation är det är det viktigt att vi tillsammans hjälps åt för att undvika smittspridning. Vi gör vårt yttersta på salongen då det är en utsatt miljö, både för er kunder och för oss som jobbar inom denna bransch. Vi ansvarar för att hålla salongen väl städad och vi har nolltolerans mot förkylningssymptom. Det gäller både frisörer och kunder. Tvätta alltid händerna när du kommer till oss och när du går. Vi har egna handdukar till varje kund, det finns handsprit och självklart gör vi vårt yttersta i salongen för att undvika spridning av viruset. Vi byter kappa mellan varje kund, vi desinficerar platser och verktyg mellan varje kund och vi har ett brett avstånd mellan frisörplatserna.

Om du känner några förkylningssymtom måste du boka av ditt besök. Under denna oroliga tid har vi en avbokningspolicy på 4 timmar vad gällande avbokning tätt inpå p.g.a. sjukdom. Det med förutsättningen att du hör av dig till oss. Hör vi inget från dig eller avbokning sker senare än 4 timmar debiteras tiden med 50%. Behöver du boka om din tid så hjälper vi dig gärna.

Tack för visad hänsyn!

/Salong Willarp

BRA ATT VETA

Kontantfri salong

Vi är en kontantfri salong. Hos oss betalar du med kort (ej Amex), Swish eller faktura.
 

Vi använder Qliro vid fakturabetalning och du som kund får en faktura som betalas inom 14 dagar kostnadsfritt. Du kan även delbetala på 3, 6 eller 12 månader räntefritt. Mer information hittar du hos Qliro.

SMS

När du bokar en tid hos oss får du en boknings-bekräftelse via sms. Dubbelkolla gärna så du har samma inbokade tid i din kalender som oss.Du får även en påminnelse 48 timmar innan, för att du ska hinna planera in eller avboka ditt besök hos oss. Om tekniken inte skulle fungera, är det ditt ansvar att se till att du kommer till din tid. Att vi skickar ut ett sms är enbart en service vi har, men frånsäger oss ansvar utifall smsen inte skulle nå dig. Byter du telefonnummer, glöm inte att uppdatera oss om det.

Parkering & Buss

Det finns gratis parkeringsplatser utanför salongen. Tar du dig till oss med buss är närmsta buss-hållplatser är Sigfridsborgsskolan (ca. 5 min promenad), Linblomsvägen (ca. 10 min promenad) och Älta gård (ca. 15 min promenad).

Barn på salongen

Vi vet att pusslet inte alltid går ihop och ibland behöver man ta med sina barn till oss. Vi vill bara uppmärksamma om att övriga kunder i salongen besöker oss för att koppla av och få en lugn stund. Ta gärna mer er något som sysselsätter era barn under er bokade tid.


Ibland måste man ta med sig sin lilla bebis till oss. Förutsättningarna för att ha med sig barn under besöket är att vi kan göra vårt jobb på utsatt tid.

Vänligen respektera att inte ta med barn som är förkylda/sjuka. Vi vill inte själva bli smittade och för alla andra kunders skull.

BRA ATT VETA

Bokningsvillkor

Avbokning

Avbokning ska ske senast 4 timmar före bokad tid, utebliven tid debiteras till halva priset av din bokade behandling. Avbokning kan endast ske på telefon/telefonsvararen eller via din profil på onlinebokningen. På helger ber vi er maila om du behöver komma i kontakt med oss. Instagram och facebook undanbes helt då risken för att vi missar din avbokning är stor.

Vi ber dig respektera den utsatta tid. Vid sen ankomst, hör gärna av dig så vi vet. Är du mer än 10 minuter sen förbehåller vi oss rätten att avboka din bokade tid och den ses som utebliven.

Avbokning av Hairtalk

Vid avbokning av Hairtalkbehandling där hår specialbeställts till dig debiteras du 300:- för frakt/porto för att skicka tillbaka håret till vår leverantör.

Du som kund har ansvar över följande

  • När du kommer till din bokade tid har du som kund ansvar över att håret är rent och fritt från torrschampo, utväxtsprayer etc. då detta kan påverka håret vid färgbehandlingar och ge ett oönskat resultat. Om din frisör behöver tvätta igenom håret innan behandlingen kostar detta 490:- utöver din bokade behandling för extra åtgång av tid.
     

  • Du som kund har ansvar att informera din frisör om eventuella allergier, överkänslighet, användande av sprayblonde, egen brunn osv. Detta för att vi ska kunna göra en sådan rättvis bedömning som möjligt om hårets kvalité och undvika eventuella kemiska reaktioner som kan skada ditt hår och hårbotten.
     

  • Alla kemiska behandlingar sker på kundens ansvar och vi frisörer ser till att alltid använda så skonsamma preparat och produkter för att nå önskat resultat utan att tumma på hårets kvalité.

Boka rätt behandling

Du som kund ansvarar över att boka rätt behandling för dina önskemål, du kan läsa om alla våra behandlingar i vår behandlingsmeny. Har du som kund bokat "fel" behandling så blir du informerad på plats av frisören och ni tillsammans konsulterar fram vad ni hinner göra på den tiden som är bokad. Har du frågor som rör just ditt hår och är osäker på vilken behandling du ska välja, ring oss eller maila på hej@salongwillarp.se. Vi hjälper dig mer än gärna!

Helg-taxa


Vi har en helgtaxa på 15% extra på våra ordinarie priser på behandlingar som utförs på helger. Det är för att all personal kostar mer på helger och tiderna är begränsade. Vi har inte öppet regelbundet på helger, tillgängliga tider finns på vår onlinebokning.

NÖJD KUND POLICY

Lämna oss nöjd

Vårt mål är du alltid lämnar oss 100% nöjd. Vi lägger ner all den tid som behövs för att höra dina önskemål och vi är tydliga i konsultationen om vad som är möjligt att göra med ditt just ditt hår. Därför är det bra om du redan innan besöket har med dig bilder och är tydlig med vad du har tänkt dig, vi kommer utifrån det göra en bedömning om vad som är möjligt.

Om du inte känner dig nöjd

Skulle du inte vara nöjd med resultatet på ditt hår utgår vi från att det är ett tekniskt fel från oss frisörer och inte ett estetiskt fel om vi utfört behandlingen såsom vi kommit överens om. Det är viktigt att du talar om detta så snart som möjligt, gärna när du är på plats hos oss ifall du inte är nöjd. Går det för lång tid innan du hör av dig kan vi inte åtgärda felet, så vi behöver höra från dig inom max 7 dagar. Om vi behöver korrigera ditt hår p.g.a. att håret inte reagerat som förväntat eller att det är tekniskt fel utfört arbete kommer vi erbjuda en ny tid inom 14 dagar kostnadsfritt. Känner du att du inte passar i det vi kommit överens om så måste du tyvärr boka en ny tid till fullt pris.

Tänk på att alltid ringa oss om du inte känner dig nöjd med ditt besök. Risken för att vi missar mail eller meddelande på facebook/instagram är stor.

SALONG WILLARP

Grustagsvägen 5, 138 40 Älta

 

HÖR AV DIG

hej@salongwillarp.se

RING OSS

08/772 25 50

HÖR AV DIG TILL OSS