FAQ / FRÅGOR & SVAR OM COVID-19

Tack för att du visar hänsyn och följer vår policy. Har du frågor som du inte fått svar på här är du välkommen att höra av dig direkt till salongen via telefon eller via mail.

Senast uppdaterad: 1 juli 2021

HAR NI ÖPPET SOM VANLIGT?

Ja, vi har öppet och våra kunders och medarbetares trygghet är vår högsta prioritet.

BEHÖVER JAG ANVÄNDA MUNSKYDD HOS ER?

Från och med den 1 juli det behöver du inte använda munskydd hos oss. Vi kommer fråga dig på plats om du önskar att vi har munvisir eller om du önskar bära munskydd.

HUR MÅNGA KUNDER FÅR MAN VARA I SALONGEN SAMTIDIGT?
 

Hos oss får max 11 kunder vistas samtidigt. Riksdagen har tagit beslut om den nya så kallade Pandemilagen som började gälla den 10 januari. Föreskrifterna som FHM har beslutat om gäller inomhuslokaler för gym- och idrottsanläggningar och badhus samt handelsplatser. Frisörsalonger räknas som en handelsplats och vi på Salong Willarp är skyldig att beräkna maxantalet besökare/kunder som får vistas i lokalerna samtidigt, samt se till att antalet inte överskrids. Lagen säger en kund per 10 kvm samt att personalen räknas inte in i antalet personer som får vistas i lokalen samtidigt.

 

VAD GÖR NI FÖR ATT MINSKA SMITTSPRIDNING?
 

  • Tvättar händerna & använder handsprit. Vi tvättar händerna flera gånger under dagen samt använder engångshandskar när vi kan. När du kommer till oss kommer vi direkt be dig att tvätta händerna. Det står även handsprit tillgängligt på alla frisörplatser samt vid receptionen.
     

  • Använder munskydd eller visir vid kundens önskemål.
     

  • Strikta städrutiner. Vi har strikta rutiner för städning av hela lokalen. Alla ytor såsom frisörplatser, dörrhandtag, kortterminal etc. tvättas med desinfektionsmedel återkommande varje dag.
     

  • Håller avstånd. Vi står utspridda i salongen. Hos oss sitter man långt ifrån varandra och den du kommer ha närmst kontakt med är din frisör. Vi har en stor lokal och vi har stor yta när du väntar på din tur, vi har två separerade utrymmen med frisörplatser samt två olika rum med shampooneringar.
     

  • Vi har nolltolerans mot sjukdomssymtom. Att du som kund är frisk när du kommer till oss är en självklarhet, och så även för oss som jobbar här. Vid minsta symtom på sjukdom är det hemgång. Detta gäller både dig som kund och oss som personal. Därför kan det hända att vi ringer dig med kort varsel och ändrar din bokade tid.

HUR SER AVBOKNINGSPOLICYN UT?
 

Vi återgår nu till en vår ordinarie 24 timmars avbokningspolicy. Men precis som under hela pandemin ansvarar du för att komma symptomfri till ditt besök. Om du uteblir eller vid sen avbokning debiteras halva priset av behandlingen du bokat.

I VILKET LÄGE SKA JAG UNDVIKA ATT BESÖKA ER?

På samma sätt som vi tar vårt ansvar på plats ber vi dig som kund att ta ditt ansvar genom att:

 

  • Stanna hemma symtomfri i 48 timmar. Vi ber dig stanna hemma i 48 timmar utan symtom innan du besöker oss. Så vet du att du inte är symtomfri 48 timmar innan ditt besök ber vi dig boka om tiden. Besök oss inte om du nyligen i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Covid-19
     

  • Följ alltid folkhälsomyndighetens råd.