FAQ

Frågor och svar om Corona

Tack för att du visar hänsyn och följer vår policy.

Har du frågor som du inte fått svar på här är du välkommen att höra av dig direkt till salongen via telefon eller via mail.

Just nu bär alla våra alla våra medarbetare visir som täcker näsa och mun. Får vår och för er trygghet.

Senast uppdaterad: 20 november 2020

Har ni öppet?

Ja, vi har öppet. Våra dörrar står öppna men vi följer noga utvecklingen i realtid och tar myndigheternas

rekommendationer på största allvar.

Vad gör ni för att minska smittspridning och vad ska jag tänka på?
 

  • När du kommer till oss måste du direkt tvätta händerna samt innan du går ifrån oss.
     

  • Våra kunders och personals säkerhet är vår högsta prioritet och vi följer noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer. Vi har strikta rutiner för städning av hela lokalen. Alla ytor såsom frisörplatser, dörrhandtag, kortterminal etc. tvättas med desinfektionsmedel återkommande varje dag. Handsprit finns att tillgå i receptionen samt vid alla frisörplatser för kunder.

  • Vi står utspridda i salongen. Hos oss sitter man långt ifrån varandra och den du kommer ha närmst kontakt med är din frisör. Vi har en stor lokal och vi har stor yta när du väntar på din tur, vi har två separerade utrymmen med frisörplatser samt två olika rum med shampooneringar. Så vi sprider ut oss och håller avstånd hela tiden.
     

  • Vi är fem frisörer vilket innebär att är vi alla på plats samtidigt så är det som mest 10 personer i vår lokal. I och med att vi har en lokal på 140 kvm och två separerade utrymmen med frisörplatser och shampooneringar så är vi aldrig så många på samma plats. Har du frågor om detta eller är i riskgrupp och önskar sitta avskilt så är du välkommen att ringa oss.

  • Att du som kund är frisk när du kommer till oss är en självklarhet, och så även för oss som jobbar här. Vid minsta symtom på sjukdom är det hemgång. Detta gäller både dig som kund och oss som personal. Därför kan det hända att vi ringer dig med kort varsel och ändrar din bokade tid.

  • Vi ber er komma direkt i anslutning till er tid och utan sällskap. Det för att hålla nere antalet personer som rör sig i lokalen samtidigt. Vid väder får man gärna vänta utanför, en knack och en vink bara så vet vi att du kommit.

Vad gör era medarbetare på plats?

Vi tvättar händerna och använder handprit flera gånger om dagen samt använder handskar i alla moment som gör det möjligt. Vi bär alla visir som skyddar näsa och mun. Vi har slutat färga fransar och bryn på våra kunder då vi vill ha så lite fysisk kontakt som är möjligt. Givetvis är vi extremt noga med våra medarbetares hälsa och vi har noga rutiner om att man stannar hemma vid minsta tecken på sjukdom.

Hur ser avbokningspolicyn ut?
 

Under Pandemin har vi en 4 timmars avbokningspolicy. Du måste avboka din tid om du känner dig det minsta sjuk. Självklart hjälper vi dig att boka en ny tid. Om du uteblir eller vid sen avbokning debiteras halva priset av behandlingen du bokat.

I vilket läge ska jag undvika att besöka er?

På samma sätt som vi tar vårt ansvar på plats ber vi dig som kund att ta ditt ansvar genom att:

 

  • Vänta med att besöka oss minst två veckor efter hemresa om du har rest till ett riskområde. Uppdaterad lista på riskområden finner du hos Folkhälsomyndigheten.
     

  • Besök inte oss med sjukdomssyptom och se till att vara synptomfri minst 2 dagar innan du bokar besöker oss. Besök oss inte om du nyligen i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Coronavirus, Covid-19.
     

SALONG WILLARP